"מאז כניסת המערכת 'הלבלב המלאכותי' חיי רבים השתנו לטובה"

אתר קול חי No Comments on "מאז כניסת המערכת 'הלבלב המלאכותי' חיי רבים השתנו לטובה"

עמותת "מתוקים לדרך" בפנייה ליו"ר ועדת סל התרופות: "המחלה דורשת מהחולה ובני משפחתו להתאים את כל אורח חייהם באופן שלא יפגע באיזון הסוכרתי, דבר שיכול להביא לסכנת חיים של ממש" • העמותה מבקשת להכניס את "הלבלב המלאכותי" לסל התרופות גם לחולים מעל גיל 18

צילום: Getty Images/iStockphoto
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עמותת "מתוקים לדרך", הפועלת למתן תמיכה והדרכה לחולי סוכרת מסוג 1 (סוכרת נעורים) ומשפחותיהם מהמגזר החרדי, מבקשת במכתב ששלחה ליו"ר ועדת סל התרופות פרופ' דינה בן יהודה להכליל בסל את מערכת "הלבלב המלאכותי" גם למבוגרים מעל גיל 18.

במכתב הם כותבים על הסכנה המתמדת בהם נמצאים החולים: "המחלה דורשת מהחולה ובני משפחתו להתאים את כל אורח החיים באופן שלא יפגע באיזון ערכי הסוכר וחוסר מעקב מתמיד ומתן מענה מיידי מסכן את בריאותם, ואף את חייהם באופן שיכול להביא לסכנת חיים של ממש".

הם מוסיפים: "מאז שנכנסה לשימוש המערכת ההיברידית האוטומטית המכונה 'הלבלב המלאכותי' חיי רבים השתנו לטובה ולא ניתן להשוות באף פרמטר את החיים ללא המערכת המתקדמת לאלו שאחרי כניסתה. דא עקא, העלות הגבוהה מנעה מרוב החולים את הגישה לתכשיר הקריטי עבורם".

"בסייעתא דשמיא, הודות להחלטת ועדת הסל בראשותך בשנה שעברה, הוכללו הילדים החולים עד גיל 18 כזכאים לקבלת המערכת. כמי שמלווים את המשפחות ומתמודדים בעצמנו עם המחלה בתוך בתינו אנו יכולים להעיד על ההשפעה האדירה לטובה על חייהם של הילדים והוריהם".

כמתמודדים עם המחלה הם מבקשים: "כעת באנו בבקשה לקראת דיוני הוועדה בשנה זו להמשיך את הבשורה ואת הזכאות גם לחולים מעל גיל 18, אשר גם הם נדרשים לשימוש בה ומייחלים להכללתה בהקדם האפשרי למען חייהם. אין לנו ספק כי גם העלות התקציבית הנדרשת היא כאין וכאפס לעומת החיסכון הכלכלי המשמעותי למערכת הבריאות כתוצאה מהירידה הדרמטית באשפוזים וטיפולים בעקבות השימוש במערכת".

 



0 תגובות